پیوند سبزی‌ها

فرآیند پیوند سبزی ها

فرآیند پیوند در سبزی ها شامل چهار مرحله اصلی است: (1) انتخاب ارقام پایه و پیوندک. (2) تولید گیاهچه و ایجاد اتصال فیزیکی با دستکاری فیزیکی. (3) التیام (جوش خوردن) محل پیوند. و (4) سازگاری نشاهای پیوندی.

 

انتخاب ارقام پایه و پیوندک

انتخاب ارقام مناسب پایه و پیوندک، گامی حیاتی برای موفقیت در تولید سبزی های پیوندی است. بذر رقم پیوندک بر اساس خلوص، زیوایی، عملکرد، کیفیت میوه و تقاضای بازار انتخاب می شود. ارقام پایه بر اساس خلوص، زیوایی، مقاومت در برابر بیماری ها، سازگاری با رقم پیوندک و سازگاری با خاک (یا بستر کشت) و شرایط محیطی محل کاشت انتخاب می شوند.

بخش دولتی و شرکت های خصوصی بذر، تعدادی ارقام پیوندک و پایه پرمحصول را با ویژگی های مطلوب مانند مقاومت در برابر بیماری ها، نماتدها، تحمل به شوری، خشکی، سیل، گرما و تنش سرمایی معرفی کرده اند.

شرکت‌های بذر به روشنی آگاه هستند که پایه‌های معرفی شده آنها نباید طعم یا کیفیت میوه را دستخوش تغییر کند. بنابراین، کشاورزان، طیف وسیعی از ارقام را در اختیار دارند که از بین آنها می توانند پایه های سبزی های کدوئیان و بادنجانیان را مطابق با نیاز خود انتخاب کنند. بر اساس یک تخمین در چین، بیش از 600 پایه کدوئیان در مراحل مختلف آزمایشی هستند، که فقط تعداد کمی از آنها هر سال وارد بازار می شوند.

 

اشتراک‌گذاری:

امتیاز
4.5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *